مسجد جامعه اسلامی میلی گوروش برنده جایزه ادغام اجتماعی شهر گرمرشایم

انجمن مسجد جامعه اسلامی ملی گوروش (Millî Görüş) در گرمرشایم امسال جایزه‌ی ادغام اجتماعی شهر را دریافت کرد. این مسجد با فعالیت‌های خود پل‌هایی را ساخته و به ترویج ادغام اجتماعی کمک کرده است.

انجمن مسجد گرمرشایم از جامعه اسلامی ملی گوروش، جایزه‌ی ادغام اجتماعی امسال شهر گرمرشایم را دریافت کرد. این تصمیم در نشست اخیر شورای مهاجرت و ادغام (BMI)  این شهر اتخاذ شد. یونس ارکوک، رئیس  شورای مهاجرت و ادغام اعلام کرد که انجمن ملی گوروش در ماه‌های اخیر فعالیت‌های متعددی با هدف ساختن پل‌ها و ترویج ادغام اجتماعی برگزار کرده است. به ویژه مراسم افطار مشترک در ماه رمضان، که میهمانان از سایر ادیان نیز به آن دعوت شدند، مورد توجه قرار گرفت. خوشحالی از این تقدیر ویژه در میان اعضای مسجد بسیار زیاد بود. در بیانیه‌ای از طرف انجمن IGMG اعلام شد: ما بسیار خوشحال و مفتخر هستیم که این جایزه را کسب کرده‌ایم و از BMI  به خاطر تقدیر و ارج نهادن به تلاش‌های ما از طریق این جایزه تشکر ویژه داریم، در مجموع برای جایزه‌ی امسال چهار نامزد وجود داشتند: انجمن حمایت از کودکان با پروژه‌ی «آمادگی»، انجمن مسجد IGMGو دو زن که به طور داوطلبانه در امور پناهندگان و جوانان فعالیت می‌کردند. علاوه بر هشت عضو  BMI، شهردار نیز حق رأی داشت.

شهر می‌خواهد جایزه را با مبلغ نقدی همراه کند

جایزه‌ی ادغام اجتماعی، که امسال برای سومین بار اهدا شد، شامل یک مجسمه از هنرمند یاکگریمر، کارل-هاینتس دویچ، بود. تا کنون، این جایزه بدون مبلغ نقدی بود، اما به منظور ارج نهادن بیشتر به تلاش‌های برندگان و همچنین انگیزش بیشتر برای متقاضیان، شورای مهاجرت و ادغام قصد دارد که این جایزه را در آینده با یک مبلغ نقدی ۵۰۰ یورویی همراه کند. با این حال، هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده است، زیرا درخواست شورا باید از کمیته‌ی اصلی و مالی شهر نیز عبور کند. جایزه‌ی ادغام اجتماعی شهر گرمرشایم از سال ۲۰۲۱ اهدا می‌شود. در سال اول، این جایزه به انجمن «اینترکولتور» برای ابتکار عمل پشتیبانی آموزشی خود اهدا شد و در سال ۲۰۲۲، انجمن حمایت از کودکان به خاطر پروژه‌ی «هیپی» این جایزه را دریافت کرد. سازمان‌ها، انجمن‌ها، شرکت‌ها و افراد می‌توانند برای این جایزه درخواست کنند.

منبع:  Islamiq

کد خبر 20832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =